20 de set. 2011

DIA MUNDIAL DE L'ALZHEIMER 2011

El proper dia 21 de setembre se celebra el dia mundial de l'Alzheimer i totes i tots ens veiem afectats, malaltes i malalts, familiars, amics i amigues, la societat en general. La meua experiència  narrada en un blog (http://miquelfurio.blogspot.com/) al llarg dels 7 anys de la malaltia que patí ma mare em va servir per a poder trobar una via d'escapament,  i a més reflectir els meus sentiments i el meu estat d'ànim que també evolucionava com la malaltia. Era una mena de teràpia. Diuen que el "cuidador-a" també pateix, físicament i anímicament, però quan estimes una persona, traus les forces d'on siga. Després de 20 mesos sense ma mare, no em penedesc de res. El meu temps era el seu temps i mentre tingué autonomia, no li falta qualitat de vida. Els primers anys i els darrers són els pitjors, quan t'assabentes de tot el procés i quan ja només que pots donar-li besos, molts besos, ni tan sols abraçar-la. Compartir el teu dolor, la comprensió amb altres familiars també és molt important i he conegut persones que sempre han trobat un somriure i  una complicitat que mai oblidaré, per a mi han estat com una altra família. Avui en dia no hi ha cap solució, per desgràcia, per previndre ni per curar la malaltia, i és per això important que la societat en general, i no solament els/les afectats i afectades no s'obliden d'aquesta plaga. Nosaltres som la seua memòria i les associacions són imprescindibles per fer-la visible i no es deixe d'estudiar per trobar algun dia alguna solució, encara que siga la seua prevenció i/o retard.