23 de gen. 2007

Una mort digna

Un maniàtic de les sèries televisives com jo reconeix no haver vist les 2 primeres temporades de House, però m'he enganxat a la tercera -tot i aprofitant el descans de Prison break- i al capítol d'aquesta setmana és planteja, a banda de l'ètica professional, el dret a una mort digna del pacient. House ho té clar, però quan el malalt ja és terminal. Altres metges ni s'ho plantejarien... Però caldria tenir en compte el seu patiment i respectar els seus drets. En aquest cas el malalt -un científic- havia experimentat amb nadons i els havia injectat agents radioactius. La fi justifica els mitjans? Qüestions ètiques i legals que van evolucionant com la societat.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Llàstima que t’has perdut les dues anteriors temporades, però haig de dir-te que els segons capítols sempre són d’una anterior. Jo soc culpable de que alguns dels meus amics s’hagen enganxat a House, per a mi és una de les millors que jo he vist, encara que tindre que suportar tots els anuncis de la “cuatro” és dur. El que més m’agrada és que els pacients mai diuen la veritat o al menys no tota, i això es pot aplicar a totes les professions.

Miquel ha dit...

Joan, gràcies pel teu comentari i enhorabona pel blog del curs de manteniment. Ja en parlarem.